Friday, January 17, 2014

Ulasan Buku: Indahnya Hidup Bersyariat

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Sudah lama saya tidak membuat ulasan buku...padahal banyak buku yang saya baca...dan buku yang saya ingin kongsikan pada hari ini ialah:

Saya berikan 4.8 bintang untuk buku ini.

Ianya karya Dato´ Ismail Kamus dan Mohd Azrul Azlen Abd. Hamid. saya memiliki buku ini sudah lama..sejak tahun 2010 lagi. Buku ini memaparkan tentang fardu ain dan fardu kifayah. Kerana saban hari manusia diulit kesibukkan sehingga terlupa yang fardu ain, malahan meminggirkan fardu kifayah....
Ianya diolah dalam bahasa yang senang difahami dan bergambar....senang nak hadam. Selain itu buku ini juga disusun mengikut susunan yang betul iaitu sejak dari kelahiran anak adam...insan ..hinggalah kita meninggal..disamping diselitkan perkara seharian yang kita lakukan biarlah besyariat. Ianya amat sesuai untuk bacaan semua peringkat umur..iaitu dari umur 10 tahun dan keatas....dan sesuai dijadikan hadiah...Boleh didapati di kedai buku utama dan juga secara 'online'.

OKlah selamat membaca dan beramal.

Cheers,
Zia ANis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...