Wednesday, January 29, 2014

Doa Di Hari Lahir

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ini hari kelahiran saya...maka terimalah sebuah Doa Di Hari Lahir

Ya Allah, aku memohon kepadaMu agar Engkau menjadikan sebaik-baik umur kami pada akhirnya, 
sebaik-baik amal pada penutupannya, 
sebaik-baik hari-hari kami adalah ketika/saat bertemu denganMu. Aku memohon kepadaMu agar…
Engkau menjadikan kuburan setelah berpisah dengan dunia, 
sebaik-baik tempat tinggal kami, luaskanlah liang lahat kami, 
dan rahmatilah ketika/saat kami menjadi rendah pada waktu menghadapMu ketika/saat hisab, 
tetapkanlah kaki-kaki kami di atas shirath, 
selamatkanlah kami dari kesusahan hari kiamat, 
putihkan wajah kami pada hari dimana wajah manusia ada yang putih dan ada yang hitam. 

Aku memohon kepadaMu kenikmatan yang tak terputus-putus, 
mata yang sejuk yang tidak terputus-putus, 
aku memohon kepadaMu untuk dapat melihat wajahMu, 
dan kerinduan bertemu denganMu. 
Aku memohon agar Engkau mensucikan kerusakan hati kami dengan taubat, dan menyatukan hati kami dalam keadaan takut kepadaMu, 
dan memberi kami pemberian yang besar yang dapat memasukkan kami ke dalam surga, tempat yang aman.. 
Ya Allah, kepadaMu aku beribadah dan untukMu kami sholat dan sujud. KepadaMu kami menuju dan bersegera. 
Kami mohon rahmatMu dan takut akan azabMu, sesungguhnya azabMu menimpa orang-orang kafir. 
Ya Allah aku memohon perlindungan kepadaMu, kami meminta ampun dariMu, memujiMu dengan kebaikan, tidak kufur kepadaMu, 
tunduk kepadaMu dan mencabut siapa yang kufur kepadaMu...
Amin.

Kredit kepada:http://mujahidareryl.wordpress.com

Cheers,
Zia ANis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...