Sunday, December 2, 2012

Penggemar Gadget

Assalamulaikum dan salam sejahtera,

Anda penggemar gadget? Saya memang seorang penggemar gadget. Walaupun saya bukan jenis orang yang tertunggu-tunggu gadget apa akan keluar dan sanggup beratur untuk membelinya. Gadget pertama yang saya beli ialah ipod nano. Ianya dibeli hasil duit jadi private tutor di Melbourne selama 3 kali sahaja..then berhenti..tapi alhamdulilah saya berjaya mendapatkan ipod warna silver, itu pada tahun 2007, dan masih saya simpan hingga kini...

Gadget yang kedua ialah kamera Canon EOS 550D yang berharga RM2900 termasuk 4gb card, tripod, beg, screen protector, berus kamera. Ini adalah hasil duit gaji saya...teringin nak ada kamera, akhirnya terlaksana...saya tiada kamera, walaupun cap ayam...hehhehe...lama saya duk berangan akhirnya tanggal 20 september 2010 saya memiliki kamera ini yang saya beli di Sunway Piramid. Sehingga kini saya masih gunakannya...

Gadget yang seterusnya ialah Samsung Galaxy Tab 7.0. Ianya versi tebal..bukan yang baru dan nipis itu...Yang ni saya sayang coz suka tgk youtube kat sini coz screen besar. Ini saya beli pada 26 Oktober 2011.

Kemudian saya memiliki sebuah komputer riba jenama Sony Vaio S series dibeli Ikano Power Center. Saya suka komputer ini sebab dia stylish dan ringan berbanding laptop Compaq saya ...Saya beli laptop ini pada 30 Oktober 2011..Harganya RM2999.00.

Tanggal 4 September 2012, telefon cap ayam saya rosak screen apabila saya tak sengaja menjatuhkannya di dewan kuliah semasa menghadiri konferensi metabolomic...disebabkan saya perlu menghubungi rakan-rakan sempena hari raya ..keesokkannya terus saya membeli samsung galaxy S III yang berharga RM2090 di Samsung Kiosk di Alam Sentral Shah Alam. Telefon ini memang bagus...

Dan sekarang saya ingin memiliki iphone5 sebab di Jerman ini ada tawaran menarik atau kontrak selama 2 tahun untuk euro60 . Kalau anda bagaimana? Mahu atau teruskan menggunakan SIII. Sebab saya ingin memiliki iphone 5 ialah:

1) saya gunakan prepaid..jadi prepaid cepat habis..sebulan hampir euro30 saya habiskan utk prepaid sahaja
2) dan mulai december saya akan tinggal dirumah sendiri so kene ada internet, if tak mati kutu atas kepala...so teruslah masukkan internet dlm phone..tak perlu line yang berasingan dengan telefon.

Tolong beri cadangan yer. Mahu lepaskan peluang memiliki iphone atau tidak?

Cheers,
Zia Anis

1 comment:

  1. Do you need free Instagram Likes?
    Did you know you can get them ON AUTO-PILOT & ABSOLUTELY FREE by getting an account on Add Me Fast?

    ReplyDelete

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...