Tuesday, December 21, 2010

Hobi: Membaca buku dan majalah


Tabiat membaca buku dan majalah telah wujud dalam diri saya sejak kecil. Tetapi hobi ini semakin menjadi-jadi setelah memasuki alam pekerjaan, sebab ada duit sendiri..boleh beli apa yang suka…yehaa… Semasa sekolah rendah, adik beradik saya yang selalu belikan buku, dan sehingga sekarang ada beberapa buku masih elok ada dalam simpanan saya. Semasa di Australia, setiap minggu saya akan membeli majalah dekorasi atau masakan kat Coles atau Market. Tengok majalah sambil berangan….huhu. Bayangkan saya terpaksa “ship” semua majalah-majalah tersebut melalui kargo kapal…banyak tuh…dan sampai sekarang tersimpan elok..sebab majalah macam ni tak basi..sebab isinya sentiasa evergreen tak macam majalah hiburan ataupun fesyen.
Sekarang pulak, hobi membeli buku ilmiah dan buku agama. Di blog ini juga saya akan kongsikan ulasan mengenai buku-buku yang pernah saya baca. Buku yang paling saya suka baca ialah kebanyakannya keluaran PTS Publications…I like…hehehhehe. Sebab cover cantik, isi dalam menarik…
Majalah Australian House and Garden
Majalah Better Home and Garden. Majalah yang sangat best...Siap ada rancangan TV lagi...
Majalah Home Beautiful

Sokonglah budaya membaca!
Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...