Monday, February 4, 2013

Biarkan ia berlalu...

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Tajuk syahdu sungguhkan...Biarkan ia berlalu. Sesungguhnya di dalam hidup kita siapa yang tidak pernah kecewa. Mungkin setiap orang pernah melaluinya dan terutama-tamanya dalam percintaan dan berhubung perasaan. Nasihat si cerdik pandai, bahawa biarkan yang lalu terus berlalu dan jangan diperjudikan hari ini dan masa depan dengan melihat, mengingati dan memendam rasa tentang masa lalu. Hidup mesti diteruskan. Sepertimana lirik lagu Shahir Pendam yang amat menarik melodi, alunan piano dan liriknya. Sesungguhnya luahkan apa yang terbuku jangan dipendam kerana Allah yang Maha mengetahui apa yang ada dalam  hati kita juga sering dan inginkan kita meluahkan dan merintih padaNya inikan pula pada manusia biasa...Dan terimalah keputusan samaada berbalas atau tidak. Jika dipendam siapa yang tahu. Dan saya pernah bertemu seorang kawan yang kecewa amat dengan percintaannya yang gagal..beliau kecewa yang amat walaubagaimanapun beliau seorang yang "smart" kerana berjaya mengawal perasaannya walaupun mengambil masa tiga tahun dan sekarang dengan izin Allah bertemu cinta baru dan halal. 

Manakala begitu juga lirik lagu Anuar Zain Cinta Harus Memiliki..memang syahdu lagu dan liriknya. Doaku buatmu semoga teruskan berusaha kerana syaitan juga tidak pernah kenal jemu dan putus asa untuk menyesatkan manusia. Marilah kita teruskan semangat dan terus asa berjuang dan terus berjuang kerana cinta milik semua.

Lirik Lagu Pendam -Shahir

Aku yang mengejar bayang cinta
Kian terbiar
Terpendam kata
Tak terungkap selamanya

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati

Pedihnya hanya aku yang merasa
Mahu memilikinya
Aku hanya hamba cinta

Bisik hatiku lepaskan dirinya
Sungguh aku tak bisa
Biarlah ku sendiri
Tanpa kasih di hati

Aku tak mampu pertahankan lagi
Cinta yang menyakiti
Biarlah aku pergi
Tiada hampa di hati
Aku yang mengejar bayang cinta

Anuar Zain Cinta Harus Memiliki


Sejauh ku berlari
Meninggalkan dirimu
Masih bayangmu yang menawan

Sekuat ku mencoba
Melupakanmu kasih
Lalu mengapa ku tak sanggup

Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah
Selamanya

Chorus
Ku tak percaya kita
Terpisah karena berbeda
Lalu ke mana kan ku cari
Ku tak percaya kata
Cinta tak harus memiliki
Lalu mengapa
Hati terasa sakit

Sekeras ku berfikir
Mencari alasannya
Semakin jatuh ku terluka

Adakah waktu tak berpihak
Atau memang sudah jalannya
Untuk kita terpisah


Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...