Monday, March 12, 2012

Alunan Al-Quran yang merdu

Assalamualaikum dan salam sejahtera,
Mungkin kita pernah dan sememangnya selalu berasa hati tidak tenang dan gelisah. Macam juga saya, kadang kala terasa buntu, hanyut, kosong dan tidak tenteram. Apa yang saya buat? Biasanya saya akan buka galaxy tab atau ipod dengar alunan Al-Quran yang merdu di youtube (www.youtube.com/watch?v=SQmbq_XYp8s) ataupun mp3. Yang paling saya suka ialah bacaan daripada Misyari Rashid Alafasy, sebab bacaannya sangat merdu yang akan membuatkan kita syahdu dan tenang..lebih daripada dengar lagu-lagu merdu. Misyari Al Rasheed  adalah seorang imam di Kuwait dan penyanyi nasyeed juga. Jom dengar dan hayati bacaanya. Ini adalah url yang boleh anda dengar bacaannya http://blog.iloveallaah.com/2011/07/mishary-alafasy/ ataupun di http://www.quranaudio.info/2011/05/recitation-by-mishary-rashed-alafasy.html). Moga-moga dengan mendengar bacaan Al-Quran hati kita menjadi tenang dan memudahkan kita menghafal ayat Allah dalam solat. Ameen. 

Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...