Monday, June 4, 2012

Ku pohon kemaafan, please forgive me.

Assalamualaikum dan hai,
Pernah dengar tak Dato Dr Fadzilah Kamsah selalu kata untuk bahagia kita kena selalu memaafkan orang sebelum tidur setiap malam." Petua bahagia dan membahagiakan ialah maafkan semua orang" Prof. Dr. Muhaya Mohamad.

Ya Allah aku pohon padamu setulus hati, ampunkan dosa-dosaku,sesungguhnya dosa terlalu banyak seperti buih-buih di lautanMu. TAk tertanggung untuk ku pikul dosa itu. JEsteru itu saya pohon pada pembaca, kawan-kawan,saudara mara, sepupu sepapat, guru dan pensyarah, jiran tetangga dan sesiapa yang telah saya kenali, ampunkan segala kesilapan, kesalahan, kesombongan, kemarahan dan segala yang buruk.daripada saya mahupun famili saya. Sesungguhnya saya.mahu bahagia.

Terkesan dengan ceramah dato dr fadzilah menyebabkan saya sebak mengenang segala dosa, sesungguh ALlah mengetahui segala kata kata, niat dan dendam jahat yang kita ucapan, fikirkan di hati.dan di fikiran kerana Allah maha mengetahui yang tersirat dan tersurat.

Saya juga turut terkesan dengan ceramah yang saya tonton di youtube oleh Saudari Wardina, beliau memberikan biji sawi kepada semua peserta ceramahnya sebgai analogi 'sebesar zarah' keburukan dan kebaikan akan dibalas dan diberikan ganjaran dosa atau pahala olehNya.
Please forgive me dear.

Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...