Sunday, May 27, 2012

Pantai Bagan Lalang, Sepang, Selangor.

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Hari ini saya akan kongsikan info mengenai Pantai Bagan Lalang, yang terletak di daerah Sepang dan hanya memakan 20 minit mungkin dari KLIA. Pantai ini memang cantik dan air surut daripada tengahari hingga ke 5 petang...jadi boleh berjalan hingga 0.5km ke tengah laut. Bila semakin senja air mula pasang...so akan sampai ke pesisir pantai...Ramai yang berkunjung ke sini terutama weekend untuk mandi-manda, berkelah, berkhemah, bersukan atau main wau dan layang-layang..memang happenning..Disini juga ada disediakan banyak fasiliti awam seperti surau, tandas, tempat makan, taman permainan, kedai wau dan aiskrim.

Saya dah 3 kali berkunjung ke sini.. Bagi yang mempunyai lebihhhh duit, boleh menginap di http://www.goldenpalmtree.com/v2/
Golden Palm Tree Resort Hotel...Cantik resort ini, memang bertaraf internasional.Dari pemandangan udara kita boleh lihat resortnya berbentuk seperti pokok kelapa sawit dan spesiesnya...Hotel ini bertaraf 5 bintang..jadi bila berkunjung ke tepi pantai ini kita boleh saksikan deretan resort yang cantik..

Pada waktu malam pula, bolehlah makan seafood di restoran di sepanjang sungai muara di tepi pantai, ada lebih kurang 8-10 buah restoran yang menyajikan hidangan seafood yang enak dan segar. Kat sini juga terdapat kedai atau pasar ikan segar yang dibuka awal pagi hingga 10.00 malam..ikan-ikannya amat segar..semuanya hasil tangkapan nelayan sekitar kawasan tersebut kecuali ikan terubuk yang dibawa dari Sarawak.

Bagi yang ada masa bolehlah bawa famili dan anak-anak ke Pantai Bagan Lalang, Sepang Selangor.
Jom berlibur dalam negara kita, semuanya ada disini.

Sebelum tu kita layan foto yang saya sempat snap sepanjang ke sana baru-baru ini.

Alif dan waunya


Syed Nazhan nak mencuba main jugak

Aksi Syed Muhammad Amsyar...


















My favourite photo..capture by me...



                           Banyak khemah didirikan di sepanjang pinggir pantai. BBQ pun ramai jugak.





Cheers,
Zia Anis

8 comments:

  1. sunset terbaik... tau tak hotel yg ok? tak mahal x murah? kalau palm hotel mahal sgt

    ReplyDelete
  2. Salam, maybe boleh try Hotel Seri Malaysia..dan kat situ boleh berkhemah..

    ReplyDelete
  3. kalu saya nak buat family day kat pantai bagan lalang sesuai x?
    dan siapa yea yg saya perlu hubungi?

    ReplyDelete
  4. Salam Syakir...saya tak pasti, tapi boleh contact Majlis Daerah kawasan tersbut..ianya amat sesuai untuk buat famili day sebab ada tandas, surau serta kedai makan berdekatan..manakala malam boleh berkhemah ataupun dinner di kawasan medan ikan bakar...Have Fun.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...