Sunday, May 27, 2012

Saya Mahu Hidup dengan D.U.I.T, dan Mati dengan D.U.I.T

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Nampak tajuk macam gah atau agah jer kan..hehehehhe...saya dapat tagline itu inspirasi daripada rancangan Semanis Kurma di TV9.
Mengapa saya mahu D.U.I.T?,

Untuk hidup saya mahu:
D= Doa daripada diri sendiri, doa daripada ahli keluarga, pelajar saya, jiran, kawan-kawan dan sesiapa yang mengenali saya.
U= Saya akan sentiasa berusaha menjadi lebih baik dari hari ke hari...semoga terlaksana.
I= Iman yang semakin bertambah...
T= keTaqwaan yang semakin bertambah juga...

Dan sebab itulah juga saya ingin D.U.I.T jika saya telah tiada di dunia ini iaitu:

D= Doa daripada ahli keluarga, pelajar saya, jiran, kawan-kawan dan sesiapa yang mengenali saya.
U= Saya akan sentiasa berusaha menjadi lebih baik dari hari ke hari...semoga terlaksana.
I= Iman yang semakin bertambah...
T= keTaqwaan yang semakin bertambah juga...

Nampak tak kepentingan duit?...hehhehe...dengan duit kita boleh beli apa saja..tapi bukan segala-galanya...

Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...