Wednesday, October 5, 2011

Budu Pucuk Tere (Budu dan Pucuk Gajus Muda)

Salam,

Hari ini saya nak share foto budu dan pucuk tere (ketereh) yang saya shoot di Kauters Kerajaan di Teluk Intan rumah sepupu saya.

                                                                      budu+durian+cili padi+limau nipis




Nilah rupa nya pokok gajus

Ni plak pucuk tere yang baru dikutip.

Pucuk tere ni rasanya kelat sikit, lemak manis. Cicah budu, makan nasi panas memang best. Selamat mencuba, dan kepada yang belum kenal pokok gajus inilah pokok dan pucuk nya. Lain kali saya share buah nya dan bandar Keterah plak...

Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...