Monday, January 30, 2012

Saya sedang mencari...

Salam dan Hi,
Sabtu lepas saya jumpa Irma Hasmie yang sedang photoshoot tudung di butik D'Haja Shah Alam. Comel aja Irma. Sebut pasal Irma, tengok apa kata beliau tentang "mencari".
“Saya akui kini saya sedang mencari calon suami dan bukan kekasih hati. Usia saya pun dah semakin meningkat dan saya perlu memikirkan mengenai pasangan hidup,"-Irma Hasmie Sept 2011.Samalah kita Irma...hihihi.

Last weekend juga saya ada tengok video kahwin Ally dan Farah Lee. Cuba tengok yuotube..kat situ Ally dan Farah juga ada mengatakan yang mereka sebelum membuat keputusan kahwin pun atas sebab  "saya sedang mencari calon suami dan bukan kekasih hati". Sejuk aja dengar kan. Itu yang terbaik, Islam menganjurkan cinta selepas kahwin, bukannya bercinta sebelum kahwin ataupun kahwin sebelum nikah. Fikir dan renungkan kawan-kawan sekalian.

Semoga kita menjauhkan perkara-perkara yang dilarang Allah dan Rasul sebelum menikah.
Jom layan lirik Diatas Satu Cinta oleh Indah Dewi:


Jejak-jejak langkahku bagaikan lembaran waktu
Apakah ku masih bisa terus melangkah
Serpihan hidupku kan ku bangun di atas satu cinta
* subhanallah aku mencintainya
subhanallah aku menyayanginya
dari ufuk timur hingga ke barat
selalu di hatiku
repeat *
selalu di hatiku
repeat * [4x]
selalu di hatiku

Cheers,
Zia Anis

No comments:

Post a Comment

Jerman (Germany) Bandar yang ku lawati

 Assalamualaikum and Hi semua, Wie gehts? Alhamdulilah saya sihat. Setelah berkurun tak update harini nak update blog.  Sepertimana tajuk di...